De ps3 gehacked?

Door lasharor op zaterdag 23 januari 2010 13:06 - Reacties (22)
Categorie: PS3, Views: 6.099

Zit je om 12 uur te internetten en kom je opeens op de weblog van onze goede vriend George Hotz. De welkbekende iPhone hacker die met zijn unlock methode al veel rumoer in de iPhone scene had laten ontstaan.

Blijkbaar is hij dus ook bezig geweest met het hacken van de ps3, en dat is hem al zegt hij zelf een paar uur geleden gelukt:

Hello hypervisor, I'm geohot
I have read/write access to the entire system memory, and HV level access to the processor. In other words, I have hacked the PS3. The rest is just software. And reversing. I have a lot of reversing ahead of me, as I now have dumps of LV0 and LV1. I've also dumped the NAND without removing it or a modchip.

3 years, 2 months, 11 days...thats a pretty secure system

Took 5 weeks, 3 in Boston, 2 here, very simple hardware cleverly applied, and some not so simple software.

Shout out to George Kharrat from iPhoneMod Brasil for giving me this PS3 a year and a half ago to hack. Sorry it took me so long :)

As far as the exploit goes, I'm not revealing it yet. The theory isn't really patchable, but they can make implementations much harder. Also, for obvious reasons I can't post dumps. I'm hoping to find the decryption keys and post them, but they may be embedded in hardware. Hopefully keys are setup like the iPhone's KBAG.

A lot more to come...follow @geohot on twitter


Hopelijk gaan we binnenkort een hoop mooie homebrew apps zien die van onze geliefde ps3 een waar mediacenter maken. Ik geloof niet echt dat dit invloed gaat hebben op de verkoop van games. Alhoewel de harddisk fabrikanten daar wel blij mee zouden zijn....

Volgende: Sony PS3 nu helemaal open? 02-'10 Sony PS3 nu helemaal open?

Reacties


Door Tweakers user Ywa, zaterdag 23 januari 2010 13:10

PS3 mods zullen de komende jaren nog niet mainstream worden (voor illegale games in ieder geval), omdat je een Blu-Ray brander nodig hebt.

Edit
Ohja, de HDD is er ook nog natuurlijk.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 januari 2010 14:02]


Door Tweakers user RamO, zaterdag 23 januari 2010 13:10

Haha idd, iso's op de HDD is de volgende logische stap...

Door Tweakers user tostyijzer, zaterdag 23 januari 2010 13:22

Je maakt niet veel blogs, maar dit is toch zeker interessant om te lezen (:

Door Tweakers user Limonade, zaterdag 23 januari 2010 15:17

Goed nieuws!

Heb je misschien ok een link? O-)


Door Tweakers user YPACCuitVenlo, zaterdag 23 januari 2010 15:45

Ik vind het altijd zo lame als het excuus van homebrews gebruikt word om een console te kraken.

Tuurlijk homebrews is een leuk bij effect maar het kraken word door 98% van de mensen hoofdzakelijk ( mis ) bruikt om illegale games te kunnen spelen en misschien maar een door 2 % echt voor homebrews.

Je moet maar zo denken als het hier echt om de homebrews ging had Sony allang dit mogelijk gemaakt zoals bv dat je ook Linux mag installeren op de PS3, de spellen word de winst mee gemaakt en die moeten beschermd worden. Ik vind het ook niet altijd even leuk maar als ik de eigenaar van Sony was geweest zou ik ook de beste bescherming voor copyright schending aanbrengen

Door Tweakers user bonus, zaterdag 23 januari 2010 15:54

He he dat werd tijd, zou mooi zijn...

Door Tweakers user Sibert, zaterdag 23 januari 2010 15:55

@ mensen die iso's op HDD willen doen

Raakt je HDD leker snel vol met grote ISO's van 30gb.
En kom nou, wie gaat nu 30Gb downloaden met torrents?

Door Tweakers user _Erikje_, zaterdag 23 januari 2010 16:15

@Sibert, wat is nu 30GB. het duurt via torrents wel lang maar als je toch je pc/nas de hele dag heb aanstaan lijkt het me geen probleem

er zijn genoeg mensen die 10 dvd's in een week downloaden. komt een beetje op hetzelfde neer

Door Tweakers user RMX, zaterdag 23 januari 2010 16:20

@Sibert
Inderdaad, wie download er nou via torrents.. 8)7

Door Tweakers user yGiDoRp, zaterdag 23 januari 2010 17:33

@Sibert

Voor iets meer als de prijs van een nieuwe PS3 game in de winkel heb je al een 2,5 inch schijf van 500 GB.

De PS3 heeft ook USB aansluitingen. 1TB USB kost nu ongeveer 80 euro.

Door Tweakers user Blokker_1999, zaterdag 23 januari 2010 17:57

Tuurlijk homebrews is een leuk bij effect maar het kraken word door 98% van de mensen hoofdzakelijk ( mis ) bruikt om illegale games te kunnen spelen en misschien maar een door 2 % echt voor homebrews.
Hoewel het daarvoor misbruikt word is het meestal wel de homebrew scene die voor de kraak zorgt. Mede dankzij de zandbak die Sony op de PS3 heeft gezet voor deze scene is de groep die de PS3 zou kraken een stuk kleiner geworden.

Daarnaast heeft Sony aangetoond dat het wel degelijk mogelijk is om een console te beschermen tegen illegale games. Na meer dan 3 jaar is het nog altijd niet mogelijk om gedownloade games te spelen op de PS3 en ik denk dat zelfs met dit succes het nog wel een tijd zal duren.

Door Tweakers user OhMyGod, zaterdag 23 januari 2010 18:02

@YPACCuitVenlo

Inderdaad, wat ik sowieso van de PS3 heb begrepen is dat je er linux op kan draaien. Dan heb je mijn inziens helemaal geen homebrew meer nodig. Bouw een mooie distro en de sky is the limit.

Door Tweakers user lasharor, zaterdag 23 januari 2010 18:35

Nou, denk niet echt dat linux een mooie oplossing is. Je wordt alsnog gelimiteerd en je kan nog niet eens de hardwarematige versnelling van de video chip gebruiken.

Lijkt me wel goed dat er nog steeds mensen bezig zijn die de ps3 helemaal open willen maken.

Door Tweakers user rhodium, zaterdag 23 januari 2010 18:46

Zou mij een hoop geld schelen. Nu koop ik een game en na een paar keer spelen ligt die alweer stof te happen in de kast. Voordat geld had ik een andere game kunnen kopen die mij wel bevalt.

Vaak zijn de demo's leuker dan het spel of er zijn helemaal geen demo's beschikbaar.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 januari 2010 18:48]


Door Tweakers user Petervanakelyen, zaterdag 23 januari 2010 18:54

Ik hoop dat hiermee het ook mogelijk wordt om buiten het PS3 OS om, Linux te installeren.
Nu draait alles dmv. de Hypervisor (een soort virtuele machine).
Zou ook handig zijn als je hiermee bv. ook Linux kan installeren op de PS3 Slim, je bent toch niet meer afhankelijk van de Other OS optie in het PS3 OS zelf.

Door Mozeh, zaterdag 23 januari 2010 19:54

HAHA
ISO's op ps3 gaat denk ik toch niet lukken aangezien ps3 gebruik maakt van fat 32 en die geen bestanden groter als 4,x gb
dus daar zullen ze denk ik iets anders op moeten verzinnen...

Door Tweakers user Giant87, zaterdag 23 januari 2010 21:45

Och, bij de 360 kan het nu ook vanaf de HDD dus alles is mogelijk!

Door Tweakers user iceheart, zaterdag 23 januari 2010 22:19

@ohmygod

maar die linux versie die erop draait heeft dan weer geen toegang tot veel van de hardware, waaronder de GPU (toch wel leuk als je 3D homebrew wil maken)...

Door Tweakers user himlims_, zaterdag 23 januari 2010 22:30

sony staat het toe om je HD tevervangen, laat ik 't anders stellen, sony stimuleert dit zelf omdat het in hun handleiding vermeld staat. 500gb lijkt me mooi begin om wat isotjes op te dumpen. spannende tijden :+

Door Tweakers user lasharor, zaterdag 23 januari 2010 23:05

Mozeh, kijk een naar de ontwikkeling van de open ps2 loader, dit is een recente (sinds een half jaar) homebrew app voor de ps2 die je games laat laden vanaf een usb hdd. Ook de ps2 gebruikt fat32 maar daar worden de games opgesplitst in delen van 1 gigabyte, waardoor je dus ook games van 6 gigabyte kan installeren en het fat32 probleem oplost.

Door Tweakers user Vihaio, zondag 24 januari 2010 03:08

Zou mij een hoop geld schelen. Nu koop ik een game en na een paar keer spelen ligt die alweer stof te happen in de kast. Voordat geld had ik een andere game kunnen kopen die mij wel bevalt.
En je hebt er nog nooit aan gedacht om je games door te verkopen? Van het geld van twee games die je verkoopt zou je wel een nieuwe moeten kunnen kopen.
Het zou me niks verbazen als ontwikkelaars stoppen met games maken voor de ps3 als illegaal spellen spelen te makkelijk wordt. Rockstar heeft al aangegeven dat ze geen nieuwe spellen gaan maken voor de NDS omdat het spel weinig werd verkocht en waarschijnlijk wel veel gedownload . Aangezien de ontwikkelingskosten voor een PS3game in het algemeen veel hoger zijn dan die van een DSgame, denk ik dat er meer uitgevers zijn die dan geen spellen voor de PS3 uit gaan geven.

Reageren is niet meer mogelijk